24 Şubat 2013 Pazar

~~ FİNCANDA TEL KADAYIF ~~

                  


Şerbetli tatlı yemediğimi daha önceki yayınlarımda belirtmiştim. Ama ben yemeyeceğim diyede gelen konukları bu güzel tattan mahrum bırakmak olmaz sanırım. Fincanda kadayıf porsiyonluk olduğu için bana çok mantıklı geldi. Misafirlerime de şık bir sunum yapmak istedim.


MALZEMELER:




  • 500 gr kadayıf 
  • 120 gr tereyağı 
  • 150 gr dövülmüş ceviz 


Şerbet için; 
  • 3 su bardağı şeker 
  • 3 su bardağı su
  •  1,5 çorba kaşığı limon suyu


YAPILIŞI:

İlk önce şerbeti yapalım ki tatlımız pişene kadar şerbetimiz soğusun. Kadayıfları tel tel ayrılacak hale getirip sonra da eritilmiş ılık tereyağ ile her yeri yağlanacak şekilde karıştırıyoruz. Cevizlerimizi robottan geçiriyoruz. Bu şekli verebilmek için ben çok küçük olmayan orta büyüklükte bir fincan kullandım. Kadayıftan bir tutam alıp fincanın dibine yerleştirdim ve ortası çukur kalacak şekilde sıkıştırdım. Sonra ortasındaki çukura bolca ceviz koyarak bir tutam daha kadayıfla kapattım ve onu da sıkıştırdıktan sonra ters çevirdim.Üzerlerine birer parçada tereyağı ekledim ki tat versin. Hepsini bu şekilde dizdikten sonra, iyice kızarana kadar 170C de pişirdim.En son olarak kadayıf sıcak şerbetimiz ılık şekilde üzerine iyice yedirerek çekmeye bıraktım.Tatlım hazır oldu:) 


Afiyet şeker olsun....


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...