17 Şubat 2013 Pazar

~~TUBA'NIN ÇİLEKLİ KUPLARI~~

                    



Merhaba arkadaşlar
Çilek herkesin vazgeçilmezleri arasındadır sanırım. Helede tatlıyla birleşince ayrı bir lezzet katar kendine. Şerbetli tatlı hiç yemediğim için genelde sütlü tatlı yaparım .. Volkim de bir o kadar şerbetli tatlı sever::) Eee bende şerbetli tatlılarıda yapmayı öğreniyorum böyle olunca ... İlerideki yayınlarımda şerbetli tatlılarımı da sizlerle paylaşacağım. Yemem demeyin büyük şey kaybedersiniz. Hem çok hafif, hem çok lezzetli ,hemde çok şık bir tatlı ....

MALZEMELER:

  • 1 Lt süt
  • 1 Su bardağı un
  • 1,5 Su bardağı şeker
  • 125 Gr margarin
  • 1 paket vanilya
  • Çilek  (10 adet orta boy)
  • Süslemek için nane




YAPILIŞI:

Margarini büyük bir tencereye alıp eritiyoruz. Üzerine unu koyup biraz karıştırıyoruz. Ben çok kavurmayı sevmiyorum yanık gibi geldiği için sadece biraz kavuruyorum. Daha sonra sütü yavaş yavaş karıştırarak ekliyoruz ki topak olmasın.Üzerine şekeri de ekleyip muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
Kaynamaya başlayınca vanilyayı ekliyoruz biraz pişirip altını kapatıyoruz. Mikserle 6 7 dk çırpıyoruz ...
İster geniş bir kaba , ister benim gibi servis bardaklarına eşit şekilde dağıtıyoruz.(Bardakta servisi daha kolay oluyor.) Oda ısısına gelince dolaba alıyoruz.Robotta çileği çekiyoruz. Çileğin tadına göre istersek biraz şeker ilavesi yapıyoruz. Kış aylarında bile artık yaz çileği gibi çilek bulabildiğimiz için çok şekere ihtiyaç duymuyorum. Çileği de dolaptan çıkardığımız kuplarımızın üzerine ekleyip naneyle rengimizi de kattıktan sonra servis ediyoruz.




AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...:)

1 yorum:

sevda canbek dedi ki...

favorim bu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...