13 Şubat 2013 Çarşamba

~~TUBA'NIN SOFRASINDAN MERHABA~~

                  


Uzun süredir oluşturmayı istediğim blogu bu gece ani bir kararla oluşturdum . 14 şubatta mı oluştursam diye düşünürken ,aklıma 14 şubat için hazırlayacağım masam gelince bu gece oluşturmaya karar verdim.12 şubatta benim için 2 özel anlam taşımış oldu. Bir evliliğimin 9. ayı doldu.2 benim için çok önemli olan bu blogu oluşturdum. Sizlere ilk paylaşımım akşam annemde telefonda tarifini aldığım Hindistan cevizli kurabiye. Annem özellikle çok pişirmemem konusunda uyarıda bulunmuş olsa da benimki sanırım biraz fazla pişti:):)

MALZEMELER:



  • 2 Yumurta(1 tane yumurtanın beyazı ayrılacak)
  • 7 Yemek kaşığı şeker
  • 1 Paket margarin
  • 1 Paket kabartma tozu
  • Un (kulak memesi kıvamına gelinceye kadar)
  • Hindistan cevizi

YAPILIŞI:

7 Kaşık şekeri ,2 yumurtayı(birinin beyazı ayrılacak üstü için),1 paket kabartma tozunu,1 paket margarini bir kaba alıp karıştırıyoruz. Üzerine alabildiğince un ekliyoruz. Kulak memesi kıvamında olacak (bu tabirede hep gülmüşümdür).İyice yoğuruyoruz. Ne ele yapışacak nede cok kuru olacak.Sonra isteğe göre şekil veriyoruz.Ben kalp çiçek kelebek kalıplarımı kullandım. Şekil verdiğimiz hamuru önce yumurta beyazına sonra hindistan cevizine batırıp tepsiye diziyoruz.180 derecede 15 20 dk pişiriyoruz. Üzeri pembeleşmeye başlayınca olmuş demektir. Benimkiler birazcık kızarmış olsada eşim afiyetle yedi .Bu arada yanında da ıhlamur yaptık .Çayla çok iyi gideceğini biliyor olsakda gün içince çok içtiğimiz için ıhlamuru tercih ettik...

AFİYET OLSUN....:)

Daha bir çok soframı sizlerle paylaşmak bana mutluluk verecek..

6 yorum:

SEVDA dedi ki...

HAYIRLI OLSUN CNMM

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

SAOL CNM BENİMMMM

Adsız dedi ki...

CANİM BENİM ACMİS OLDUGUN BU SİTENİN GEC KALİNMİS OLDUGUNU DUSUNEREKTEN ÖNCELİKLE HAYİRLİ OLMASİNİ VE ELLERİNDEN CİKAN O LEZİZ YEMEKLERİN VE GOZE EN GUZEL SEKİLDE HİTAB EDEN SOFRALARİNİN HERGUN YENİLENMESİNİ VE BİZİDE BU LEZZETLERDEN MAHRUM BİRAKMAMANİ HER ALANDA BASARİLİ OLDUGUN GİBİ BU CİZGİDEDE BASARİLARİNİ DİLERİM...SEVGİLER... Mesut ÇELİK.

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

ÇOK SAOL MESUT ABİM HERZAMAN SOFRAM AÇIKTIR SANA BAŞ KONUKLARDANSIN CNM:)

Serap dedi ki...

Agizda dagilan,gevrek ,goruntusu insana mutluluk veren muthis bir tat.

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

HAYATIMDAKI MÜKEMMEL INSANLAR SEVIYORUM SİZİ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...