21 Şubat 2013 Perşembe

~~ YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI ~~

                     


Merhaba arkadaşlar 
Bu soğuk günlerde sıcacık bir çorbayla içimizi ısıtalım. Sakatat yemeyen ben işkembe çorbasını hep merak etmişimdir hepde özenirdim . Ama bir türlüde yiyemiyorum. Bende buna farklı bir çözüm buldum..Bu çorbayı ister bir akşam davetinde ,ister bir çilingir sofrası ardından içebilirsiniz....



MALZEMELER:


  • 2 Adet Tavuk budu
  • 2 Yemek kaşığı un
  • 3 Yemek kaşığı tereyağı
  • 3 Diş sarımsak
  • 1 Soğan
  • Sirke

YAPILIŞI:

Soğanı 5-6 parçaya ayırıyoruz Tavukları ve soğanı geniş bir tencereye koyuyoruz..Üzerine tencerenin yarısına gelecek kadar su ve biraz tuz ekleyip tavuklar pişene kadar iyice kaynatıyoruz.Tavuklar pişince sudan alıp didikliyoruz. Soğanları da sudan çıkarıyoruz. Unu ve tereyağını ayrı bir tencerede 3-4 dakika kavuruyoruz.Unu ,çorbanın sevdiğiniz kıvamına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz. Ben biraz sulu sevdiğim için 2 kaşığı tercih ediyorum.Kavurduğumuz yağ ve una yavaş yavaş tavuk suyunu ekliyoruz , bir yandan da karıştırıyoruz ki topak olmasın....İyice birbiriyle özdeşen çorbaya didiklediğimiz tavuk parçaları ve 3 diş sarımsağı ekliyoruz biraz kaynatıyoruz... Çorbayı servis ederken yanında tereyağı sirke ve sarımsaklı yoğurtla sunarsanız.. İsteyen tercihine göre çorbasına ekleyebilir.
AFİYET OLSUNNN..



2 yorum:

Serap dedi ki...

Bende iskembeden ve ter turlu sakatattan nefret ederim.ama bu corbani ictim.gayette guzeldi.eline saglik

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

afiyet olsunnnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...