24 Şubat 2013 Pazar

~~ ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR ~~


Fark ettim ki bazı besinlere çok ön yargılı davranıyoruz.Enginarda bunların başında geliyor.Bundan 1 yıl önce ağzıma sürmediğim bu besini şu anda severek yiyorum.Zeytinyağlı enginar tam bir sağlık deposu. 
Daha önceki yazılarımda da paylaştığım gibi çalışan bir insan olduğum için herşeyi pratikleştirerek yapıyorum. Tadlarını da beğenince size sunuyorum. Enginarı da pratikleştirip hazır garnitürle yapıyorum.



Malzemeler:



  • 6adet enginar (ben soyulmuş suda bekleyenlerden alıyorum)
  • 1 adet soğan
  • 1 adet limon
  • 1 kavanoz garnitür (her markette var)
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 6 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Dereotu.

Hazırlanışı:


Soğanı minik minik doğrayın,Geniş bir tencerede biraz zeytinyağ ile kavurun,Enginarı poşette suyuyla verirler. Sudan çıkarıp yıkayıp tencereye koyuyoruz . Yüzleri alta gelecek şekilde üzerine limonu döküyoruz.Suyu tuzu ve şekeri de ekleyip ,Kısık ateşte enginarlar yumuşayana kadar pişirin. Garnitürün suyunu döküp, pişmesine 5 dk kala tencereye ekleyelim. Enginarla birlikte pişirip özdeşleştiriyoruz.Altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.Garnitürü enginarların üzerine dolduruyoruz.servis yaparken dereotuyla süsleyip servis yapıyoruz. Bir gece önceden yaparsanız soğuyup daha lezzetli oluyor.

AFİYET OLSUN..




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...