1 Nisan 2013 Pazartesi

~~ BAZLAMA ~~

Merhaba arkadaşlar
Dün sabah kahvaltı ederken eşim benden bazlama istedi,çocukken yermiş.Benimde tatil köylerindeki kahvaltılarda vazgeçilmezlerimdendir. Ama nasıl yapıldığı hakkında tek bir fikrim bile yoktu..Tabi ordan burdan aldığım duyumlara göre mayalama süresi var olduğunu bildiğim için kahvaltıdayken yetiştiremezdim. Canımın isteğini orda bırakmak da olmazdı ..Akşam sıvadım kolları göz kararı malzemelerle hamuru hazırladım buz dolabına koydum ..Sabah kalktığımızda çıkarıp pişirdim.Canımın içi çok ama çok mutlu oldu. Birşeyi itiraf etmem gerekirse ilk denemeye ve göz kararı ölçülerime göre gerçekten de lezzetli oldu, mutlaka denemenizi tavsiye ederim.İster kahvaltılarda ister akşam yemeklerinde servis edilebilir.Bu arada benden tavsiye çok da sık yapmayın derim eğer kilo almaktan korkuyorsanız:):)

MALZEMELER:

  • 3 Su bardağı un
  • 1 Su bardağı süt
  • 1 Paket toz maya
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • 1 Tatlı kaşığı şeker

YAPILIŞI:

Bütün malzemeyi karıştırıp hamur haline getiriyoruz.Hamur ele biraz yapışacak kıvamda olacak. Hazırladığımız hamuru 1 saat üzerine bez örterek mayalamaya bırakıyoruz.Mayalanan hamuru ceviz büyüklüğünde parçalara ayırıp un serpip merdaneyle biraz açıyoruz.Isıttığımız teflon tavada yağsız önlü arkalı pişiriyoruz. Yerken tereyağı da sürerseniz nefis oluyor....




AFİYET OLSUNN...

4 yorum:

songulsenyuz dedi ki...

Ufff, çok severim çok :)) ama oğlum doğduğundan beri zaman bulamıyorum. eline sağlık nefis olmuşlar.

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SONGÜL HANIM..ASLINDA YAPIMI ÇOK BASİT, BEN BAZEN AKŞAMDAN YAPIYORUM DOLABA KOYUP SABAH KALKIP KIZARTIYORUM BUDA SİZE BELKİ DAHA YARDIMCI OLABİLİR....

Disal duru dedi ki...

bazlama bizim evin her daim en sevilen ekmeği...çook güzel görünüyor canım.ellerine sağlık...hamurunu hep suyyla yoğururum süt ile yoğurulduğunu ilk kez görüyorum...denemek lazım...:)

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

Çok teşekkür ederim sagolun ..Ben kesinlikle sütle tavsiye ederim çok daha lezzetli oluyor.Helede kahvaltıda yiyecekseniz ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...