1 Mart 2013 Cuma

~~ ÇAKMA SUFLE ~~

                                 



   GÜNAYDIN ARKADAŞLAR
Güneşli güzel bir günle hepinize merhaba.. Mart kapıdan baktırır , kazma kürek yaktırır deyiminin bugün ki güneşle bir nebzede olsa yalan çıkması, güneşli havalara hayran beni çok mutlu etti.Devamını düşünmek istemem ama:):) Böyle güzel bir güne, böyle güzel bir aya , böyle güzel bir tatlı yakışır dedim ve gece sıvadım kollarımı, girdim mutfağa. Sürekli methini duyduğum çakma sufleyi yapmaya.Sevda ablamdan aldım tarifi.İlk denemem olacağı için biraz korkuyor olsam da "dışarıda yediğim tadı tutturur muyum diye"  sanırım tadı yakaladım.



Ben bu tarifi denedikten sonra fırında saatlerce pişirmeye çalıştığım kekin biraz boş vakit olduğunu fark ettim.Eğer sizde benim gibi çalışıp zamanla yarışan biri iseniz sevdiklerinize ve misafirlerinize sunabileceğiniz çok şık ve pratik bir tatlı.


MALZEMELER:

  • 125 GR ŞEKER 
  • 3 YUMURTA 
  • 125 GR TEREYAĞI 
  • 125 GR BİTTER ÇİKOLATA
  • 75 GR UN 
  • 1 PAKET KABARTMA 
  • KAKAO (miktarı isteğe göre)

YAPILIŞI:

Şekerle 3 yumurtayı çırpıyoruz.Unu ve kakaoyu ekleyip karıştırıyoruz..Bir kapta tereyağını eritiyoruz ve yaptığımız karışıma ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.En son kabartma tozunu da koyuyoruz.İster kişilik ister mikrodalgaya sığabilecek büyük bir kaba önce çikolataları kırıp yerleştiriyoruz,sonra kabın yarısına gelecek şekilde yaptığımız karışımı koyuyoruz.Mikrodalgaya atıp pişiriyoruz.Mikrodalgaya koyarken minik bir tepside koyarsanız , taşarsa mikrodalganız da batmamış olur.Benim gibi titiz bayanlara tavsiyemdir:):)
Pişirme süresi kabınıza göre 3-4 dk arası değişir.Ben kişiye özel yaptığım için 3 dk pişirdim akışkan oldu.Eğer büyük bir kap ise yada ben akışkan değilde daha kek kıvamı istiyorum derseniz 4 dk pişirin.
Sonra süsleyip sunmak size kalmış.Genelde süt ve pudra şekeriyle sunum sevdiğim için öyle servisimi yaptım.



 NOT : Eğer bitter sevmiyorsanız sütlü çikolatayla yapın derim .Bitter ile biraz ağır oluyor.Verdiğim tarif 4 kişiliktir.2 kişilik isterseniz, 2 kase yapın kalanı dolaba koyun ertesi gün yine yaparsınız..




yapım aşaması
Afiyet bal şeker olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK TUBA HN EMİNİM GÖRÜNTÜSÜ GİBİ TADIDA ÇOK GÜZELDİR

Adsız dedi ki...

BENDE DENEMEK İÇİN BU TARİFİ SABIRSIZLANIYORUM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.

SEVDA CANBEK dedi ki...

GÜZEL KARDEŞİM SÜPER YAPMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK EN KISA ZAMANDA BENDE İSTİYORUM KUZEY TOPRAK'LA BERABER

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

Çok teşekkür ederim ..

Serap dedi ki...

Bu tarifi yillardir sevda bana soyluyor ama bir turlu denemek kismet olmadi.simdi burada senin o sik sunumlarinla yapmamak ayip olur sanirim.ellerine saglik.

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

saol melek ablam bende denedim çok begendim Ablalarımdan ögrendiklerimi uyguluyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...