10 Mart 2013 Pazar

~~ PUF POĞAÇA ~~



Güzel bir pazar gününden herkese merhaba
Baharın kendini  iyice göstermeye başladı.Mis gibi kokan bir hava , parıl parıl bir güneş..E böyle günlerde kahvaltının önemi daha çok artar hepimiz için.Kahvaltı sofralarında, çay saatlerinde sunacağınız mükemmel bir poğaça..Puf puf ,ağızda eşsiz bir tat bırakıyor.
Bu arada misafirlerim sabah geleceği için geceden yaptım poğaçamı . Uyurken evimiz buram buram poğaça kokuyordu hani sabahları fırın önünden geçerken mis gibi kokar ya aynen öyle:) Ama yemedim valla:):) .Gelelim tarifine...


MALZEMELER:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı zeytin yağı
  • 2 yemek kaşığı yumuşamış tereyağı
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • Alabildiğince un

YAPIMI:


Mayayı ılık sütle eritiyoruz. Karışımı biraz bekletip oda sıcaklığındaki diğer malzemelerimizi  ekliyoruz. Daha sonra  alabildiği kadar un ilave edilerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz. Ben 45 dk beklettim . Mayalandıktan sonra yuvarlak şekil veriyoruz. Üzeri için yumurta sarısı sürüyoruz. Tepside mayalandırmaya bırakıyoruz. Daha 200 derece fırında üstleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.




 Size bir kaç önerim olacak: ben poğaçamı yaptığımda 2 tepsi çıktı. Benim gibi az kişiyseniz yada 2 kişi misafiriniz gelecekse bütün malzemelerin yarısını kullanın derim.Tamamını yapacaksanız da, kalanı paketleyip buzluğa koyun..

Bu arada ununuz tam poğaçayı yaparken biterse, benim gibi mükemmel komşularınız varsa korkmayın.Bilir ablam imdadıma yetişti.İnsanın komşuları çok önemlidir. Ben mükemmel komşulara sahip nadir insanlardanım.

AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...