16 Mart 2013 Cumartesi

~~ RULO PASTA ~~

Merhaba arkadaşlar
Dünkü yazımda haftasonu kötü olan havalardan bahsetmiştim.Utanmasa kar yağar demiştim... Sabah uyandığımda gördüğüm manzarayla şoka girdim... Arabaların üzerinde kar :) Artık yaz gelsinnn:)

Arkadaşlar tatlı denemelerime azimle devam ediyorum, eşimi de denek olarak kullanıyorum.Birde denemelerim sonucu bir şey öğrendim. Deneyeceğim tariflerde malzemelerin yarısını kullanıyorum ki tadımlık olsun:):) Misafir geleceği zaman tam yapıyorum...

MALZEMELER:

  • 4 adet yumurta (sarılar ve beyazlar ayrı kapta)
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  •  4 yemek kaşığı un
  •  1 paket kabartma tozu

İÇİNDEKİ KREMA İÇİN:


  • Yarım Bardak şeker
  • Yarım Bardak un
  •  3 Kaşık  margarin
  • Yarım Lt süt

YAPILIŞI:

 Şeker ve yumurtanın sarılarını derin bir kaseye alıp mikserle çırpın.Ayrı bir kapta un ile kabartma tozunu karıştırın.Başka bir kaba yumurtanın beyazını köpükler oluşuncaya kadar çırpın.Köpük haline gelen yumurta beyazını yavaş yavaş şekerli yumurta sarılarına ilave edin. Üzerine unu da azar azar ekleyerek yavaşça çırpın.
Karışımı yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yayın.Önceden 170 C’ ye ısıtılmış fırında pişirin. Kek pişince fırından çıkarıp yağlı kağıt yardımıyla gevşek bir rulo yapın ve sardığınız yağlı kağıdın üzerine ıslak bir mutfak bezi yayarak keki dinlendirin.Muhallebi için yağı eritiyoruz.İçine unu ekleyip biraz pişiriyoruz. Sonra süt ve şekeri de ekleyip , muhallebi kıvamında pişiriyoruz.Robotla biraz çırpıyoruz. Daha sonra hazır olan muhallebiyi soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan rulo keki açıp üzerine muhallebiyi düzgün bir şekilde sürün ve tekrar rulo yapın.Hazırladığınız keki dilimleyerek servis edin.




AFİYET OLSUNNN...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...