5 Nisan 2013 Cuma

~~ BÖĞÜRTLENLİ TURTA ~~

Merhaba arkadaşlar
Bahar güneş derken ben nasıl böyle şifa kaptım anlamadım.Aklım sürekli blogumda sizlerle birşeyler paylaşım istiyorum ama kafam yastıktan kalkmıyor.Bu aya biraz tatsız başlamış oldum.En son bugün sesimin kısılmasıylada tamam olmuş oldu..Ben ki sürekli konuşan biri olarak sessiz bir gün geçirmek de biraz zorlandım.  :):)Bu tatsızlığı mükemmel tadı olan bir tatlıyla unutmak istedim.Melek annem buzluğa böğürtlen koymuş geçen gün gittiğimde çıkardı. "Kızım bu benden çok sana lazım al kullan istediğin şeyde" dedi..Nasıl mutlu oldum anlatamam..Biraz düşündükten sonra sizlere pratik ve en lezzetli haliyle bunu nasıl yaparım dedim ve ortaya böğürtlenli turtam çıktı..Buyrun tarifi...


MALZEMELER:

Keki için:  

  • 2 Paket burçak bisküvi
  • 250 Gram margarin

Kreması için:

  • Yarım paket süt
  • 2 Yemek kaşığı margarin
  • Yarım bardak un
  • Yarım paket vanilya
  • 3 Kaşık şeker

Üstü için:

  • Böğürtlen


YAPILIŞI:

Önce kekini yapıyoruz.Burçak bisküvileri kırıyoruz.Yağı eritiyoruz.Bisküvilerin üzerine yağı koyup iyice yoğurup hamur haline getiriyoruz.Daha sonra kelepçeli bir kalıba yada silikon bir kalıba (çıkması kolay olsun diye) kenarları biraz yukarı çıkacak şekilde yani çanak şeklinde yerleştiriyoruz.Hazırladığımız keki dolaba koyup soğumaya bırakıyoruz.
Daha sonra bir tencereye yağı koyup unla birlikte kavuruyoruz üzerine sütü daha sonra şekeri ekleyip muhallebi olana kadar pişiriyoruz.. Pişince üzerine vanilya da ekleyip biraz daha pişirip kapatıyoruz. Muhallebi soğuyunca keki kalıbından çıkarıp muhallebiyi ortasına döküyoruz..Tekrar dolaba koyuyoruz.İyice soğuyunca böğürtlenlerimizi de üstüne koyup servis yapıyoruz..















AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...