9 Nisan 2013 Salı

~~ ETLİ KURU FASULYE~~


Merhaba arkadaşlar
Söz verdiğim gibi sizlerle mümkün olduğunca paylaşımlarda bulunmaya çalışıyorum.Tabi hem çalış, hem hazırla ,hem yayınla olunca üstüne birde hastalık biraz zorlanmıyor değilim.Genellikle pratik ve şık sunumlarımı sizlerle paylaşmaya özen gösteriyorum.Ama bu zor yemekleri yapmaktan kaçtığım anlamına gelmez tabi. Kurufasulye çoğu insanın severek yediği bir yemektir, özellikle erkeklerin.Tabi bu durumda soframı ondan mahrum bırakmak olmazdı. Buyrun tarifi , malzemeler için alışveriş yaparken evde turşu yok ise almayı sakın unutmayın derim..

MALZEMELER:

  • 2 Bardak kuru fasulye
  • 2 Adet soğan
  • 1 Kilo kuzu kuşbaşı
  • 3-4 sivri biber
  • Yağ,tuz,salça

YAPILIŞI:

Fasulyeleri bir gece önceden suya koyup bekletiyoruz.Ertesi gün suyunu süzüp haşlıyoruz.Biraz yumuşayınca altını kapatıyoruz.Bir tencereye yağ koyuyoruz.Üzerine minik minik doğradığımız soğanları ve salçayı ekleyip kavurmaya başlıyoruz. Kuşbaşı etleri de ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Üzerine ufak ufak doğradığımız biberleri ekliyoruz.Biraz kavurup fasulyeleri tencereye alıyoruz üzerine 2 parmak geçecek şekilde su koyup pişirmeye bırakıyoruz.Su ve tuz oranı isteğinize bağlıdır.. Fasulye ve etler pişince yemeğiniz hazır demektir.
Benim melek annem fasulyeleri hiç haşlamadan düdüklü tencerede yapar .Ama ben düdüklü tencere kullanmaya cesaret edemiyorum.
Eğer isterseniz pastırmalı yada sucuklu da yapılabilir müthiş lezzetleri var..


AFİYET OLSUN...



2 yorum:

Umut Sepetim dedi ki...

Nasıl da nefis gözüküyor,gel ye beni diyor:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

Çok teşekkür ederim umut sepetim çok naziksiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...