2 Nisan 2013 Salı

~~ İÇLİ KÖFTE ~~

Merhaba arkadaşlar
Şaka gibi 1 nisan ardından sizlerleyim. Bahar ayı dedim, güneşli günler dedim ,şifayı nasıl kaptım ben bile anlamadım...Ateş kusma derken doğrulamadım bir türlü..Ne kadar hastada olsam sizleri yalnız bırakmak olmaz dedim.Geldim bilgisayarımın başına..Bu ayda sizlere elimden geldiğince güzel pratik lezzetli şık yemekler yapmaya çalışacağım.
Mart ayının başında içli köfteyi yapmaya niyetlenmiş olsam da buzluktan çıkardığım et buzdolabımın bozulmasından dolayı bozuldu. E Buzdolabı da bozukken birşey alamadım eve... Melek annem sağolsun yine yetişti imdadıma:):)Ama inat ettim yapıcam dedim.Başladım yapmaya buyrun tarifi sizlerle bunca emeğe umarım beğenirsiniz...


İç malzemeler:

  • Yarım kilo kıyma
  • 3 Soğan
  • 1 Yemek kaşığı salça
  • 1 Yemek kaşığı pul biber
  • 1 bardak ceviz
  • Tuz karabiber yağ

Dış malzemeler:

  • 4 Su bardağı köftelik bulgur
  • 1 Yemek kaşığı kıyma
  • 1 Yumurta
  • Salça pul biber karabiber tuz

YAPILIŞI:  

Önce bulgurumuzu ıslatıyoruz. Yarım saat beklemesi gerekli. Bulgurumuz beklerken içini hazırlayabilirsiniz. İçini hazırlarken önce soğanları minik minik doğruyoruz, isterseniz rondodan da geçirebilirsiniz.Tavaya önce yağ ve kıymayı peşinden soğanı cevizi salçayı pul biber karabiber ve tuzu ekleyip kavuruyoruz.Kavrulan içimizi soğumaya alıyoruz.Şişmiş bulgurlarımıza kıymayı yumurta salça karabiber pul biber ve tuzu ekliyoruz.Hazırladığımız harcı yoğuruyoruz.Daha sonra yumurta büyüklüğünde elimize alıp avucumuzda çanak yapıyoruz.İçine hazırladığımız harcı koyup avucumuzda yuvarlayarak ağzını kapatıyoruz.Hazırladığımız içli köfteleri kızgın yağda kızartıyoruz.Kızaran içli köfteleri peçete üstüne koyup fazla yağını alıyoruz.Daha sonra ayranla servis yapabilirsiniz.
NOT:  Arkadaşlar iç kısmı artarsa eğer üzerine yumurta kırıp kıymalı yumurta yapabilirsiniz.Eğer hamurunuz artarsa iç koymadan ay şeklinde yapıp kızartırız.. Urfa yöresinin deyimi ile aya köftesi yapabilirsiniz.Artar malzemeler israf olmaz bu şekilde...







AFİYET OLSUNNN...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...