25 Nisan 2013 Perşembe

~~ MERCİMEK ÇORBASI ~~


Merhaba arkadaşlar
Mercimek çorbası olmazsa olmazdı soframda.Her zamanki gibi pratikliğimle iş başındaydım. Tarif mi kolay tat derseniz süper...

MALZEMELER:

  • 1 Bardak kırmızı mercimek
  • 5 Su bardağı et suyu
  • 1 Adet soğan
  • Tuz

YAPILIŞI:

Mercimeği yıkıyoruz.Suyunu süzüp bir tencereye alıyoruz.Önceden hazırladığımız et suyunu üzerine döküyoruz.1 adet soğanı 4 e bölüp tencereye ekliyoruz.Tuzunu da ilave edip mercimekler dağılıp yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.Pişen çorbamızı kapatıp robotla çırpıyoruz.Üzerinde köpük olursa bir kaşık yardımıyla ayırıyoruz.Arkadaşlar isterseniz yağda ekleyebilirsiniz  bu köpük oluşmasını engeller ama ben et suyunda kendiliğinden yağ bulunduğu için ekstradan eklemiyorum.



NOT:Arkadaşlar ben et suyunu evde hazırlıyorum. Daha önceki yayınlarımda da bahsettiğim gibi ilikli kuzu kemiği alıp bir soğanla 2 saat haşlıyorum.Kaplara ayırıp buzluğa koyuyorum.Yemeklerimde yada çorbalarım da kullanacağım zaman buzluktan çıkarıp çözülmesini bekliyorum çözülen et suyunu gönül rahatlığıyla yemeklerimde kullanıyorum.Eğer et suyunuz yok ise et bulyon da kullanabilirsiniz.

AFİYET OLSUN..

2 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

sunumu da tarif de mükemmel, ellerine sağlık :)
patates havuç eklemiyor musun?

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

Çok teşekkürler bademle buduk.Et suyu yeterince tad verdiği için gerek duymuyorum. Birde patates çok koyu yapıyor bana göre ama tabi damak zevki ..isterseniz ekleyedebilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...