6 Temmuz 2013 Cumartesi

~~ ETLİ PİLAV TACI İLE YENİDEN MERHABA ~~

 Uzun bir ayrılık ardından yeniden MERHABA
Arkadaşlar bu kadar nasıl ayrı durdum bende bilmiyorum doğrusu...Haziran ayının başında ülkemizin geçirmiş olduğu zor ve üzücü günler yüzünden yayın yapmayı çok doğru bulmadım...Özellikle de olayların ortasında oturan bir insan olarak duyarsız kalmam mümkün olmazdı...
Daha sonrasında eşimle bir yıldır hayalini kurduğumuz arabayla 15 günlük ege akdeniz turumuza çıktık..2. gün aldığımız kötü haber üzerine geri dönmek zorunda kaldık..Evimizin direği,sırtımızı dayadığımız duvarımız, canımın parçası melek annem aniden rahatsızlandı..O üzüntüyle nasıl döndüğümüzü bilmiyoruz.Geldik 10 gün sabahları işe git akşamları hastanede yat derken kendimi unuttum..Çok şükür annem düzeldi bir şeyi kalmadı. Allah'ım yüzümüze baktı.Ne kadar tatili çok istesem de herşey de bir hayır vardır diyorum. Melek annem iyi olsun da bana her gün tatil...
Sonunda kötü günler geride kaldı ve ben yine sizlerleyim. Buyrun güzel bir tarif.Hem akşam davetlerinde yapabileceğiniz, hemde mevlütlerde yapılacak şık bir sunum.

MALZEMELER:

Et için:

  • 1 Kg kuşbaşı et
  • 1 Adet kuru soğan
  • Tuz
  • Kekik
  • Karabiber
  • Sıvıyağ

Pilav için:

  • 2 Su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 kaşık sıvı yağ
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 2 bardak su veya et suyu
  • tuz

YAPILIŞI:

Tenceremizde etleri yağ ile sotelemeye başlıyoruz.İçine tuz, karabiber,4 parçaya böldüğümüz soğanları ve kekik ile yarım bardak su koyup etler iyice yumuşayana kadar kısık ateşte pişiriyoruz..Yemeğimizin eti hazır.
Pilav tacını pilavının yapımına geçelim.Benim için pilavın pirinci çok önemlidir. Özellikle büyük taneli baldo alırım.Biraz su kaynatırım, pirinci bir kaba alırım ve kaynattığım suyu üzerine dökerim birazda tuz ekleyip bir iki saat bekletirim.Bu pirinci tane tane yapar.1-2 Saat sonra yağlarımızı tencereye alıyoruz ve eritiyoruz. Süzdüğümüz pirinci üzerine koyup biraz kavuruyoruz. Çok kavurursak yanık yanık olduğu için ben çok az kavururum. Kavrulan pirince 2 bardak kaynamış suyu yada et suyunu eklerim.İsteğine göre birazda tuz ekler pişirmeye bırakırım.Kapağını hiç açmam.10-15 dk sonra pişmiş olur.Suyunu çekince pişmiştir. Dinlenmeye bırakırım.Hazır olan pilavı bir kalıp yardımıyla tabağa ters çeviririm.ortasına ve kenarına hazırladığımız eti de koyup servis yapabilirsiniz.



AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...