11 Eylül 2013 Çarşamba

~~ EV YAPIMI BİBER SALÇASI ~~

 Merhaba arkadaşlar
Artık sonbahar kendisini iyiden iyiye göstermeye başladı.Havalar soğuyor.Yağmurlar başlıyor. Haftasonu markete uğrayayım dedim.Her yerde turşuluk malzemeler ve kocaman kocaman kırmızı biberler dikkatimi çekti.Hemen kafamda şimşekler çaktı .. Zaten kırmızı biberi çok severim neden biber salçası yapmayayım dedim.Aldım biberleri geldim eve. İnternetten bir kaç araştırma sonucu yine en basit ve en lezzetli salçayı karşınıza çıkardım.Her yazımda da bahsettiğim gibi hem çalışıp hem ev hanımıysanız böyle pratik şeyler kurtarıcınız oluyor.Kahvaltılarda ve yemeklerde kullanabileceğiniz mükemmel bir tat..

 MALZEMELER:


  • 1 Kg kırmızı biber
  • 6-7 parça arnavut biberi
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Biraz kekik
  • Yarım bardak su
  • Zeytinyağı

 YAPILIŞI:

Önce biberleri yıkıyoruz.Sonra içlerini temizliyoruz.Biberleri parçalara ayırıp tencereye alıyoruz.Üzerine yarım bardak su,arnavut biberlerini (acı isteğinize göre adet artırabilirsiniz) ve yarım kaşık tuzu koyup pişmeye bırakıyoruz.İyice pişen biberlerin altını kapatıyoruz.El blendırı ile iyice parçalıyoruz.Ocağın altını tekrar açıyoruz.İçine kalan tuzu ve kekik ekleyip kavurmaya başlıyoruz.Tencere kapağını kapatmanızı tavsiye ederim yoksa her yer kıpkırmızı olur. Tuzu da fazla koymamızın nedeni bozulmasın diye.Kavurduğumuz salçamızı sıcakken kavanoza alıyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.Üzerine zeytinyağını da koyup ağzını sıkıca kapatıyoruz.Soğuyan salçamızı buzdolabına koyup istediğimiz zaman kullanıyoruz.



AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...