7 Kasım 2013 Perşembe

~~ AYVA TATLISI ~~

Merhaba arkadaşlar
Sizlerle bugün eskiden benim için hiç önemi olmayan ama artık çok değer taşıyan bir tatlıyı paylaşmak istedim.Beni tanıyanlar bilir.Şerbetli tatlıları hiç yemem.Pişmiş meyveyi de çok sevdiğim söylenmez.Geçenlerde eşim enezdeki bahçelerinden ayva getirmişti.Evde öyle duruyordu.Gecenin bir yarısı kalkıp dedim ki ben bir ayva tatlısı yapayım. Bu arada ne tadını bilirim ne yapımını.Açtım bilgisayarı sağ olsun blogcu arkadaşların tarifleriyle giriştim tatlıyı yapmaya.Yaptım soğudu.Sabah dolaba koydum,hiç ellemeden işe gittim.İşten dönerken de kaymak aldım ki birlikte güzel gider diye.Tam evin köşesine geliyorduk ki Volkimin telefonu çaldı.Sevgili arkadaşımız Hikmet nasılsın? napıyorsun derken Ayva tatlısı arıyorum demez mi. Biz şok.Güzel arkadaşım hikmetin eşi Tuba hamiledir kendisi:) canı çekmiş.Hikmette tesadüfen bizi aramış almaya çıkınca...Dedik alıp geliyoruz hemen.Hatta Volkim yolda soruyor nette mi paylaştın da kızın canı çekti diye. Dedim yok valla tesadüf.Hissettim herhalde:)Gittik Tubiş afiyetle yedi. Bende dünyaları almışcasına mutlu oldum.Ne mutlu bana ki tadını bile bilmediğim bir tatlıyı yapıp böyle hayırlı bir yere götürmek nasib oldu.Şimdi gelelim bu değerli tatlının tarifine..

 MALZEMELER:


  • 3 Orta boy ayva
  • 3 çay bardağı şeker
  • yarım su bardağı su
  • tarçın
  • kaymak

YAPILIŞI:

Ayvaları soyup ortalarını çıkarıyoruz.Benim acemiliğime denk gelmişti diye soymamıştım.2. denemeden sonra soyarak yapıyorum hep.Tencereye ayvaları,şekeri,tarçını,çıkardığımız ayvanın içlerini isterseniz sadece çekirdeklerini de ayıklayıp koyabilirsiniz ve suyu koyuyoruz.Kapağını kapatıp ayvalar yumuşayana kadar pişiriyoruz.Pişince altını kapatıp kendiliğinden soğumasını bekliyoruz.Üzerinde kaymakla servis yapabilirsiniz.



~~ALLAH HERKESİN EVLADINI KENDİNE BAĞIŞLASIN~~

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...