21 Ocak 2014 Salı

~~ TRİLEÇE ~~

Merhaba arkadaşlar  
Ay ben trileçe de yaptim:) Kütüğünü aldırırsa , boyle rumelili olur tatlisini bile yaparsin..Tarifi çok kısa süre sonra sayfamda:):)
Derken bugun tarifini paylasıyorummmm...Ben dogu yöresinden olmama ragmen her zaman dediğim gibi insan sevdiği ugruna neler yapabılıyormus dıyerek giriştim adını bıle yenı duydugum bu tatlıyı yapmaya.Eşim geçen akşam getirdi yedim çok begendım oda illa tubi sende bana bundan yapsana diyince tuba dururmu..Başladım araştırmaya...Saolsun blogcu arkadaşlar aradıgınızda bırbırınden mukemmel tarıfler eklemiş..Ben birşey bılmıyorum yapamıyorum diyen kadın bence kalmamalı elimizin altında internet gibi bir nimet varken.
Yaptım soğudu tadından korkarken tadıda tam aldıgımız gibi çıkınca dünyalar benim oldu..Buyrun sizde bu enfes tatlını tarifine..



MalzemeleR:



Keki İçin: 10 adet yumurta, 10 yemek kaşığı şeker, 10 yemek kaşığı un, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya,
Şerbeti için: 1 litre süt, 500 gram süt kreması
Üzeri için: 5-6 kaşık karamel sos

YAPILIŞI:

İlk olarak 10 yumurtanın akını ve sarısı ayırıyoruz, yumurta aklarını şekeri ilave ederek kar haline gelinceye kadar mikserle çırpıyoruz. Sonra ayırdığımız yumurta sarılarını karışıma ekleyerek mikserle karıştırmaya devam ediyoruz.
Ardından sırasıyla un, kabartma tozu ve vanilya karışımını mikserle karıştırmaya devam ederek ilave ediyoruz. Bu şekilde artık Trileçe’mizin kek hamuru  hazırlanmış oluyor. Daha sonra kek hamurumuzu yağlanmış fırın tepsisine döküp, önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 15 – 20 dakika kadar pişiriyoruz. Kekimiz piştikten sonra oda sıcaklığında soğumaya bırakıyoruz.
Kek soğumaya bırakılırken diğer bir yerden süt ve kremayı birleştirip şerbeti oluşturuyoruz. Daha sonra soğuyan kekin üzerini komple kaplayacak şekilde döküyoruz ve 2 saat bekletiyoruz.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...