12 Haziran 2015 Cuma

~~ KIŞ HAZIRLIĞIM (BEZELYE) ~~




İçine girdiğimde mis gibi kavun kokusu karşıladı beni, buram buram nane ve çilek kokusu eşlik etti kavuna.. Domatesler sanki bambaşka renkliydi.. Salatalığın kokusu körpeliği yarım alacakken bir kilo almak için yeterince cezbetmeye yetti. Meyve tezgahları gök kuşağı gibi rengarenk mis kokulu .Her tezgahın arkasında domates biber nane peynirle donatılmış sımsıcak sofralar üzerinde, pazarcı abiler koyu sohbettelerdi. Doğduğum aydan mı? yerden midir bilinmez yazı da sıcağı da hep sevmişimdir.Havaların ısındığı bu günlerde pazarlar mis gibi oldu.Son 5 6 aydır marketten değilde pazardan sebze meyva alışverişi yapmaya çalışıyorum daha taze oluyor.Tabi bazen aldığım yerine çürükleri poşete koyduklarını gördüğünde üzülsem de, yinede vazgeçmiyorum.Tezgahı değiştirip güvendiğim tezgahlardan alıyorum ..Hiç bir şey almayacağım desem de yine araba dolu dönüyorum.
Bir kaç haftadır bezelyeler tezgahtaydı. Bende benim gibi evi hayatını, evliliği yeni öğrenenler için buradan paylaşmak istedim.Şimdi bezelyeleri alıp buzluğa atmanın tam zamanı.Önemli nokta bezelyenin iriliği ve tadı tatlı olmalıymış ;) Fiyatı da yerine göre 2 ila 3 tl arası değişiyor. Ben 3 kilo aldım temizleyip buz dolabı poşetlerine koydum. Haftaya da bir kaç kilo daha alacağım.Kışa yemek bulamayınca hazır yemeğim olmuş oldu ..Herkese sevgiler ...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...