14 Ağustos 2015 Cuma

~~ KIŞLIK HAZIRLIKLARIM (BİBERLİ DOMATES SOSU) ~~

Merhaba arkadaşlar..
Bu sene kışlık hazırlıklarıma önem veriyorum.3.5 yıllık evliliğimde ilk 2 yıl çalıştığım için çok uğraşamıyordum.Doğrusu öneminden de bir haberdim.Zaman geçip evde düzenli yemek yapmaya başladıkça bazı şeylerin farkına varıyor insan..Bende kışın elimin altında hazır şeyler bulmak için yazın karınca misali çalışıyorum :):) Geçen yazımda bezelyeler imi anlatmıştım..Bezelyeler im tamamlandı..Melek annem sağ olsun yaprak istediğimi bildiği için bana salamura yaprak basmış..Geçen günde barbunya ile domatesleri hallettik. Barbunyalar ı temizleyip buzluğa attık.. Domatesleri de konserve yaptık..Tabi ben çıraktım ustam varken bana laf düşmezdi..Öğrenme aşamasındayım diyelim :):) Ben senin hakkını nasıl öderim ki güzel annem..
Bütün hazırlıklarımı tamamladım sayılır.Allah yemeyi nasib etsin..
Tabi benimde eksik kalmamam lazım dimi.Dün pazara gittiğimde çanakkale domatesi gördüm.. Ağustos sonu eylül ortasına kadar zamanıymış.. Sizde benim gibi yeni başlayanlardansanız  aklınızda olsun..Domatesin kilosu 1 tl.. Hemen aldım 3 kilo ..Birde biber aldım 1 kilo.. Denemelik olduğu için çok yapmak istemedim.. 
Her yiğidin yoğurt yemesi başkadır misali..Bende annemden gördüğüm gibi yapmaya çalıştım.
Domatesleri bir güzel soydum, doğradım minik minik..Biberleri ufak doğradım.Tencerede yağ ile biberi kavurmaya başladım..Biraz kavrulunca üzerine domatesleri ekledim..Tuzu da ekleyip iyice pişirdim..Diğer tarafta kavanozları temizce yıkayıp kurutmuştum.. Kavanozu olmayan arkadaşlar pazarda yada süs eşyası satan yerlerde 1 tl ye bulabilirsiniz..Kapaklarını bir cezvede kaynattım. Daha sonra hazır olan sosu kavanoza boşaltıp sıcak sıcak kapağı kapattım.Ters çevirdim.Eğer taşma sızma yoksa oluyor demektir.Ama taşan sızan varsa yenide kapatın yoksa bozulur..Hepsini doldurup çevirdikten sonra öylece soğutun.Daha sonra gölge bir yerde saklayıp kışın afiyet ile yiyebilirsiniz.
Bazen çok ufak birşeyi yapmak bile mutlu eder ya insanı buda beni öyle mutlu etti.Hayatta her zaman birşeyler öğrenmek güzeldir. Herkese şimdiden kolay gelsin..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...